ANNA SIP: wykreować popyt na zakupy stacjonarne

W trakcie pandemii zmieniły się zwyczaje konsumenckie i nawet po uruchomieniu centrów w pełnym wymiarze, nie wróciły one całkowicie do dawnych schematów. Można jednak bezsprzecznie zaobserwować, że wizyta w galerii czy sklepie ulubionej marki jest nadal w cenie.


Klient jest spragniony kontaktu z drugim człowiekiem, a galerie nadal są miejscem wygodnych zakupów i zapewniają customer experience, jakiego w zakupach przez internet klient po prostu nie doświadczy.

Rynek pierwotny w branży mieszkaniowej, w głównej mierze z uwagi na rosnący koszt kapitału dłużnego dla klienta indywidualnego oraz zachowawcze podejście banków do polityki kredytowej, odnotował znaczący spadek sprzedaży – zarówno w odniesieniu do 4. kwartału 2021, jak i analogicznego okresu sprzed roku w ujęciu rocznym. Z drugiej jednak strony, inwestorzy kapitałowi, zarówno ci indywidualni jak i instytucjonalni lokujący kapitał w aktywa mieszkaniowe, pozostaną niezmiennie stymulatorem dla wciąż rozwijającego się rynku najmu w Polsce.

W dalszym ciągu nie słabnie zainteresowanie aktywami w sektorze magazynowym oraz na rynku parków handlowych.

 

Anna Sip, PR & Marketing Senior Manager, CREAM Property Advisors 


Nie kopiujmy bezmyślnie konkurencji, nie idźmy drogą sztampy, odważmy się na własne nieszablonowe rozwiązania.

Jest wiele dróg prowadzących do wzmocnienia kanału stacjonarnego.

Ważną rolę odgrywają działania budujące lojalność, a wśród nich m.in. bonusy dodatkowe oferowane przez aplikacje mobilne, które nagradzają klienta za wizyty w centrum, a także promują ofertę najemców w formie online i skłaniają do odwiedzin w obiekcie. Nagrody na miejscu to dodatkowy bodziec, który mobilizuje klienta i daje mu poczucie wartości dodanej.

Wszelkiego rodzaju działania i eventy w galerii sprawiają, że centrum zamienia się np. w festiwal zieleni, sportu czy fotografii. Prezentuje więc ofertę uzupełniającą, która odpowiada zainteresowaniom i hobby naszego klienta, zachęcając go jednocześnie do wyboru sklepu stacjonarnego. Istotnymi elementami są  mądrze przemyślane, zorganizowane i promowane akcje, włączające np. live streaming, wplątujące w formułę dotychczasowe realizacje video centrum, łączące realizację offline z transmisją online.

Ponownie jednak warto podkreślić, że rodzaj wsparcia kanału stacjonarnego jest ściśle powiązany ze znajomością miejsca, zwyczajów i zainteresowań klienta. Nie kopiujmy bezmyślnie konkurencji, nie idźmy drogą sztampy, odważmy się na własne nieszablonowe rozwiązania. Wszyscy szukają inspiracji, ale nie wszyscy wytyczają trendy. Aspirujmy więc do tej drugiej grupy.