Dlaczego warto wybrać CREAM Offices?
W świecie, który z każdym dniem staje się coraz bardziej hybrydowy i elastyczny, zapotrzebowanie na przestrzeń biurową stale ewoluuje.
Coraz więcej organizacji ponownie zastanawia się nad tym, jak wykorzystują swoje biuro i szuka nowych możliwości pozbycia się niewykorzystanej przestrzeni. Obecnie 14% pracowników wykonuje na stałe prace zdalnie zaś kolejnych 20% zarówno zdalnie, jak i stacjonarnie*. Oznacza to, że zmienia się zapotrzebowanie na powierzchnię biurową.
* Zgodnie z raportem "Oczekiwania, potrzeby i postawy pracodawców dotyczące pracy zdalnej" przygotowanym dla Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.
W czym możemy pomóc?
- Podnajem powierzchni (wyszukanie podnajemcy, przeprowadzenie procesu, wymagana re-aranżacja powierzchni biurowej)
- Proces renegocjacji obowiązującej umowy najmu – w przypadku kończącego się okresu najmu przeprowadzenie renegocjacji warunków jego przedłużenia
- Proces relokacji do nowej siedziby – wielopoziomowy proces wyboru lokalizacji, aranżacji oraz przeprowadzenia prac wykończeniowych w przypadku decyzji o zmianie lokalizacji biura
- Modernizacja powierzchni biurowej – dostosowanie do wymogów pracy hybrydowej
Zakres usług
Intencją CREAM OFFICES jest dostarczenie Państwu KOMPLEKSOWEJ USŁUGI przeprowadzonej w oparciu o ustalone wymagania, jak również obejmującej wszystkie aspekty procesu - lokalizacyjne, finansowe, prawne, techniczne, terminowe oraz jakościowe:
Reprezentacja najemcy
strategiczne doradztwo w zakresie renegocjacji jak i wyboru nowej siedziby
Optymalizacja kosztów
analiza kosztów opłaty eksploatacyjnej nieruchomości, analiza kosztów po kątem energooszczędności powierzchni najmu, budynku
Dział techniczny
własny zespołu ekspertów do analizy kosztów oraz jakości prac aranżacyjnych lub modernizacyjnych, własny zespół techniczny do nadzoru prac aranżacyjnych (Project Management) oraz własny zespół wspierający usuwanie usterek po odbiorze powierzchni
Doradztwo w zakresie aranżacji wnętrz zapewnimy Państwu poprzez nasz wewnętrzny dział projektowy.
Działamy kompleksowo
Dedykowany zespół skoncentrowany na konkretnym projekcie
Indywidualne podejście
Własna kancelaria prawna w grupie - opcja
Doświadczenie, umiejętność przewidywania
Standardy korporacyjne
Zespół techniczny*
Zespół techniczny
- Negocjacje cenowe kosztów aranżacji
- Ocena katalogu opłaty eksploatacyjnej w Umowie Najmu
- Nadzór nad pracami Wynajmującego
- Odbiór powierzchni od Wynajmującego
- Kontrola nad procesem usuwania usterek
Mocne i słabe strony
Relokacja czy renegocjacje?
RELOKACJA:
Mocne strony
- Opracowanie najbardziej optymalnego rozwiązania pod względem lokalizacji, metrażu i kosztów
- Możliwość wdrożenia nowego modelu pracy i dostosowania biura do potrzeb organizacji
- Elastyczne podejście wynajmujących odnośnie powiększania / pomniejszania powierzchni
Słabe strony
- Umowa na 5-7 lat
- W przypadku niestandardowych oczekiwań, koszty aranżacji po stronie klienta
- Oczekiwania pracowników względem lokalizacji
RENEGOCJACJE:
Mocne strony
- Wygenerowanie oszczędności nawet do 20% w skali kontraktu
- Obniżenie stawki czynszu dla aktualnie trwającego okresu najmu
- Możliwość re-aranżacji przestrzeni oraz wydzielania stref do podnajmu
Słabe strony
- Mniejsza elastyczność w zwiększeniu lub zmniejszeniu metrażu powierzchni biurowej
- Mniejsza elastyczność finansowa Wynajmujących
- Ograniczenia aranżacyjne aktualnej powierzchni vs koszty przebudowy
Wybrane projekty
Nasze aranżacje
Doradztwo w zakresie aranżacji wnętrz zapewnimy Państwu poprzez nasz wewnętrzny dział projektowy. Nadzór architekta zarówno przed jak i po podpisaniu umowy najmu lub aneksu do umowy najmu.
Trendy w 2023 roku
Warszawski rynek biurowy
6,27 mln mkw
Istniejąca powierzchnia biurowa
237 000 mkw
Nowe powierzchnie biurowe w 2022
371 000 mkw
Biurowce w trakcie budowy (4Q 2022)
11,6%
Średni wskaźnik pustostanów
20 EUR/mkw/m-c
Średnia podstawowa wartość czynszu